top of page

תרגול מדיטציה בזמן הנקה

אני מניקה למרחקים. ככה לפחות יתארו אותי אחרים. בהתחלה ההנקה לוקחת זמן רב. לפעמים לא תמיד נוח. לפעמים לא פשוט לקבל את זה שיש זמנים כאלה ביום שרק מניקה ולא יכולה לעשות דברים אחרים. לפעמים ההנקה מלווה בהתחלה בכאבים. לפעמים ההנקה מלווה בשעמום. ביתי הגדולה היתה יונקת למשך זמנים ממושכים. לאור הזמנים הממושכים האלה, שמביאים איתם עצירה, היו פעמים מתוכם שהקדשתי את הזמן הזה, או את חלקו לתרגול של מדיטציה. אפשר גם להקדיש חלק מהזמן לתרגול נשימות. לכבוד שבוע ההנקה שחל לא מזמן, כתבתי מספר הצעות לתרגול בזמן הנקה: 1. הרפיה של השרירים - שימי לשרירי הפנים - מצח, גבות, עיניים, לחיים, לסתות ולהרפי אותם. אותו הדבר בנוגע לכתפיים, ידיים, בטן. שימי לב איפה יש החזקה מיותרת והרפי אותה.

2. התרכזי בנשימה בזמן ההנקה. לחזור אל תחושת הבטן שעולה ויורדת. לתייג את השאיפה והנשיפה. מה שעובד בשבילך.

3. התרכזי בתחושות בכפות הידיים שאוחזות את התינוק או התינוקת. להרגיש את החום, את התמיכה באחר.

4. שימי לב למחשבות שמגיעות לבקר. אלו מחשבות מגיעות בזמן ההנקה? איזה תחושות מגיעות איתן (נעימות, לא נעימות)? האם יש רגשות שמגיעים בעקבות המחשבות האלה (יאוש, שמחה, אהבה, שעמום...)?

5. שימי לב לתחושות בכפות הרגליים ובמגען עם הרצפה במידה והן נוגעות בה. ריכוז במגע עם הרצפה יכול להוסיף לך תחושת יציבות.

6. ניתן לתרגל תרגילי נשימה (פרנאיאמה) - נאדי שודהנה - נשימה חליפית בין שני הצדדים, ללא שימוש בידיים (אוכל לפרט על כך אם את רוצה). אוג'אי - נשימה במעלה ובמורד עמוד השדרה תוך הצירות של הגרון. גם על כך אוכל לפרט. שתי המשימות האלה מרגיעות ומאזנות את מערכת העצבים. הרוגע יאפשר גם לתינוק לחוש בכך ולהרגע בעצמו. סעיף זה מומלץ למי שכבר מכירה את תרגול הנשימות הזה. הנחיות לתרגול אוג'אי בשכיבה, ניתן למצוא כאן.

7. תרגול של מטה (metta, אהבה ידידותית) לעצמך. יש דרכים רבות. בכדי לא להכביר במילים אציע לך להזכר ברגע שהרגשת בו טוב, או שהכל בסדר, אהבה, אושר. שימי לב לתחושות בגוף ואפשרי להן לגדול. הנחיות מוקלטות למדיטציה זו ניתן למצוא כאן. 8. תרגול של מטה כלפי התינוקת. אפשרי לתחושות לגדול ולנזול החוצה מגופך עד שהן כוללות גם את התינוקת. אפשרות נוספת היא להגיד לה (בקול או בלב) משפטי איחולים: מי יתן ותהיי שמחה ובריאה. למשל. חזרי על אותו המשפט בכל הפעמים.

כמובן שאת כל הדברים האלה אפשר לתרגל גם בזמן שאיבה, האכלה, הרדמה וכו'.

את מוזמנת לשלוח קישור לפוסט הזה לכל מי שיכולה להעזר בו ולהזין את הלב בזמני ההזנה החשובים האלה.


bottom of page